HTML

Jégboszi

"Levél vagyok a szélben. Figyeld, hogy szárnyalok." ********************************************************************* A TB-s tételeket a tb címke alatt keressétek! Onnan letölthetők!

Friss topikok

  • zs58: 2020-ban kérik a 2004 évi adatokat, amit átvétellel igazoltak, hogy átvették. / flopyn. / De nincs... (2020.09.29. 07:42) Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lap
  • Viktor Puzsár: Szia! A sulinet oldalon karbantartás van ezért nem tudom elérni a tételeket. Lehetséges lenne más... (2015.06.10. 13:15) Művészettörténet
  • progresszív: Kedves Jégboszi! Köszönöm a segítséget! Gratulálok az egyetemhez.... Szívesen osztanám meg (amenn... (2013.11.04. 22:09) Tárgyfelvétel
  • Dzsuliaa: Szia! Nagyon jó ez a számfejtés ellenőrző, esetleg van belőle aktuális 2013-as is? Köszönöm! (2013.07.26. 11:58) Számfejtés ellenőrző táblázatocska
  • gy84: Szerintem ez a legszebb a blogon lévő rajzok közül :)Szépek a színei. (kephazuzen.blogspot.com) (2011.06.17. 13:53) Királyka

Címkék

Tanulásmódszertan II

2013.06.23. 20:22 :: jegboszi

Most másik tanárnő volt, mint előző félévben. Főleg a tréneri technikákat vettük át az előadáson.

Tematika:

A kurzus célja, hogy a hallgatók:

  • ismerjék meg tanulásuk sajátosságait kötelezően előírt tanulmányi napló vezetésével;

  • szerezzenek sajátélményű, gyakorlati tapasztalatokat az interaktív tanítás-tanulás megvalósításáról;

  • gyakorolják a hatékony személyközi kommunikáció készségeit;

  • tanulják meg tudatosan felhasználni tanulási tapasztalataikat andragógussá válásuk folyamatában;

  • értékesítsék a tanulócsoportjukban rejlő erőforrásokat;

  • tanulják meg a felnőttkori tanulási problémáit, tanulást nehezítő tényezőit kezelő módszereket, készítsenek tervet tanulásuk fejlesztésére;

  • ismerjék meg a tanulásmódszertan alapvető irodalmát;

  • szerezzenek tájékozottságot a tanulásmódszertan nyomtatott és elektronikus forrásairól;

  • tudatosan és tevékenyen alakítsák saját tanulásukat.

Tanulás eredmények, kompetenciák

a) az ismereteket illetően

                       – az oktatási rendszer alapvető összefüggéseit, a felnőttek tanulásának, tanításának didaktikai elveit;

                       – a változó igényekhez igazodó tananyag-fejlesztés, tanulásszervezés, személyiségfejlesztés, tanácsadás, csoportszervezés, továbbá a hatékony szervezet-irányítás, a kommunikáció, a konfliktuskezelés elemi módszereit;

– az idegen nyelven és az informatika eszközeivel történő hatékony kommunikálás formáit, az információk, elemzések mások számára történő prezentálásának elveit, eljárását, eszközeit;

b) a képességek tekintetében:

                       – megfelelő technikák birtokában információk összegyűjtésére és kritikus elemzésére;

                       – a felnőtt ember megújulási, fejlődési törekvéseit – figyelembe véve a személyes életutat és az elért életminőséget – segítésére és megvalósításuk támogatására;

                       – a megismerési alapfolyamatok önreflektív elemzésére és fejlesztésére.

c) az attitűdöket illetően

rendelkeznek személyes és szociális kompetenciákkal: a másokhoz való alkalmazkodás és a másokkal való együttműködés képességével; emberek és csoportok valamely cél érdekében történő befolyásolásának és mozgósításának képességével; emberi kapcsolataikban humánus és etikus viszonyulással; ismereteik alkalmazása során empátiával, toleranciával, rugalmassággal, kreativitással; egyéni munkájukban reális önismerettel, önértékeléssel, sikerorientáltsággal; a minőség iránti elkötelezettséggel.

A kurzus tartalmai, témakörei: saját tanulási igények megfogalmazása; részvétel a félév munkájának tervezésében; az interaktív, kommunikatív környezet megteremtése; a szakmai kompetencia részeként felfogott kommunikatív és interaktív készségek; a rugalmas reagálás, a helyzethez és a kommunikációs viszonyhoz adekvát készség megválasztása; a tanulócsoportok és a felnőtt tanuló tapasztalatai reflexiójának elősegítése; tanulási tanácsadás az első konzultáción felmerült kérések alapján.

Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek: egyéni és csoportos gyakorlatok, interaktív módszerek, szerepjátékok, helyzetgyakorlatok, csoportjátékok, csapatépítő gyakorlatok; tanári magyarázat; tapasztalatok megosztása, páros és kiscsoportos megbeszélések.

Értékelés gyakorlati jeggyel történik, az értékelési szempontok az e-learning felületen olvashatóak, ill. levelező listára küldve. Az írásban megküldött anyagok tartalmán kívül olyan információk is elhangozhatnak a konzultációkon, melyek a félév sikeres teljesítéséhez szükségesek.

A konzultációkon történő aktív részvétel elősegíti a kreditkövetelmények teljesítését.

A konzultációk programja:

  1. A félév feladatainak megbeszélése.

  2. Részvétel a félév feladatainak tervezésében.

  3. A tanulási önismeret fejlesztése.

  4. A konzultációk témakörei:

Az eredményes tanulás társas feltételei. A tanulócsoport társas kompetenciájának fejlesztési lehetőségei. Tanulási nehézségek kezelésének kommunikációs feltételei.

A gyakorlati jegy 1 kötelező és 1 kötelezően választható feladattal szerezhető meg.

1.      Kötelező személyes fejlesztési terv készítése, melyet egy hallgatótárssal folytatott együttműködésben kell elkészíteni, majd a társ véleményezése után véglegesíteni (6000 karakter szóközök nélkül),

2.      Kötelezően választható projektfeladat: felnőtt tanulócsoport számára az ismerkedést, csoporttá alakulást elősegítő 2 órás modul összeállítása.

3.      Kötelezően választható projektfeladat: az ELTE PPK elsőéves andragógia BA szakos, levelező tagozatos hallgatói számára tanulásmódszertani segédanyag összeállítása.

A feladatokhoz a segédanyagot levelezőlistán kapják meg, ill. a Neptunban található.

Mindegyik feladathoz szabályos bibliográfiát kell készíteni, min. 3 forrás megjelölésével. A korrekt forráskezelés szabályainak megtartása az értékelés során fontos szempont. A két szót meghaladó szókapcsolat átemelése hivatkozási kötelezettséggel jár.

A tartalmi és formai szempontoknak nem megfelelő feladat nem értékelhető. Plágium esetén a feladatokat nem fogadom el.

A beadandókat nyomtatva és elektronikusan is be kell nyújtani.

Az egyes feladatokhoz az e-learning felületen részletesebb leírást, ill. segédleteket olvashatnak.

A tartami és formai szempontoknak nem megfelelő fejlesztési terv nem elfogadható. Azokra a hallgatókra is érvényesek az előző félévben kiadott, de ebben a tematikában nem ismételt tartalmi és formai követelmények, akiknek csak ezt a félévet kell felvenni.

Kérem, hogy az esetleges késedelmes leadás következményeit mindenki felelősséggel saját maga kezelje. Vegyék figyelembe a következőket:

       a tanszéken az oktatásszervezőnek nem áll módjában dolgozatokat átvenni,

       a megjelölt időpont után küldött dolgozatok elbírálását nem garantálhatom,

       az esetleges késedelem miatt, tekintettel a nagyszámú hallgatóra, egyénileg nem tudok levelezni senkivel,

       a gyakorlati jegy Neptunban történő rögzítésére rövid a határidő.

Az irodalmak a kari könyvtárban és nagyobb városi könyvtárakban, vagy a budapesti Központi Szabó Ervin Könyvtárban érhetőek el. Könyvtárközi kölcsönzéssel azonban bármelyik könyvtárba lekérhetőek a könyvek. Az egyes irodalmak fellelhetőségéről legegyszerűbb tájékozódni a könyvtárak honlapján lévő online katalógusokban.

KÖTELEZŐ IRODALOM:

Gordon, Thomas – Burch, Noel (2001): Emberi kapcsolatok. Gordon könyvek, Bp.

Nahalka István (szerk. 2006.): Hatékony tanulás. Bp. Bölcsész Konzorcium HEFOP Iroda. URL: http://mek.niif.hu/05400/05446/05446.pdf, utolsó letöltés: 2013.02.04.

Ajánlott irodalom:

Bednorz, Peter – Schuster, Martin (2006): Bevezetés a tanulás lélektanába. Bp. Medicina.

Balogh László (1993): Tanulási stratégiák és stílusok. Debrecen.

Ben-Menachen, M. (1995): Vizsgaláz. Bp.

Dryden, Gordon – Vos, Jeanette (2004): A tanulás forradalma. Bp. Bagolyvár.

Eco, U. (1998): Hogyan írjunk szakdolgozatot? Bp.

Fürstné Kólyi Erzsébet – Sípos Endre (1992): Hogyan is tanuljak? Bp. Honffy Kiadó.

Grüning, Christian (2011): Az eredményes tanulás titka. Bp. Partvonal Könyvkiadó

Horányi Katalin (2002): Tanuljunk tanulni. Bp. Magyar Könyvklub.

Kagan, Spencer (2001): Kooperatív tanulás. Bp. Ökonet.

Kugemann, Walter F. (1981): Megtanulok tanulni. Bp. Gondolat.

Ludányi Ágnes (2006): Ismeret, önismeret. Bp. OKKER.

Metzig, W. – Schuster, M. (2003): Megtanulok tanulni. Bp. Medicina,

Mező Ferenc (2004): A tanulás stratégiája. Bp. Pedellus.

Nagy Cirok Lászlóné – Kárász Péter (2006): Tudástérképek. Gyula, APC-Stúdió.

Northedge, Andrew: A jó tanulási útmutató. Gyöngyös, GATE, 1995.

Oroszlány Péter (2006): Könyv a tanulásról. Bp. Független Pedagógiai Intézet Tankönyvcentrum

Rudas J. (1990 és újabb kiadások): Delfi örökösei. Gondolat, Bp.

S. Nemes Ilona(1999): Tanuld amit tudsz. Gondolkodástechnika. Bp. Jószöveg.

Stewart, I. – Joines, V. (1987): A TA – ma. Bevezetés a korszerű tranzakcióanalízisbe. 1994, Xénia Kiadó, Bp.

Szitó Imre (2005): A tanulási stratégiák fejlesztése. Bp. Trefort Kiadó.

Tennant, Mark (1997): Tanulási stílusok. In: Maróti Andor: Andragógiai szöveggyűjtemény II. Bp. Nemzeti Tkv. 94-109.

Zrinszky László (1993): Bevezetés a pedagógiai kommunikáció elméletébe. Bp. Nemzeti Tkv.

Zrinszky László (2007): Tájékozódás, tanulás, tudás. Bp. URBIS.

Rétallérné dr. Görbe Éva (2009): Tanulás felsőfokon. Budapest, Általános Vállalkozási Főiskola. URL: http://www.avf.hu/adatok/elolap/AMT/Tanulasmodszertan.pdf, utolsó letöltés: 2013.02.04.

(3) Gyakorlati és szemináriumi jegy megszerzése érdekében teljesítendő gyakorlati követelmény lehet:

a) a gyakorlaton végzett feladatokról történő beszámolás és/vagy,

b) a gyakorlat idején kívül elvégzendő feladat és/vagy,

c) zárthelyi dolgozat és/vagy,

d) más, a képzési tervben meghatározott követelmény.

(4) A gyakorlati követelményeket a képzési terv rögzíti, azok teljesítésének feltételeit, az ismeretek ellenőrzésének rendjét, a tematikát, a kötelező és az ajánlott szakirodalmat, valamint a félévközi teljesítések pótlásának lehetőségét az első órán ismertetni kell, vagy közzé kell tenni. A gyakorlaton való részvétel önmagában a kredit megszerzéséhez nem elegendő.

(5) A tantervben megjelölt elemi alapozó tárgyak esetében – ha a képzési terv ezt megengedi – a kötelező részvétel alól a tanegységért felelős oktató felmentést adhat, ha a hallgató az ismeretek meglétét az oktató számára megfelelő módon bizonyította. A bizonyítás módját az oktató határozza meg. A felmentés nem mentesít a többi gyakorlati követelmény teljesítése alól, és a kurzus teljesítését ekkor is az előírt értékelési formával kell értékelni. A felmentést írásban kell megadni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: ELTE

A bejegyzés trackback címe:

https://jegboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr745339543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása