HTML

Jégboszi

"Levél vagyok a szélben. Figyeld, hogy szárnyalok." ********************************************************************* A TB-s tételeket a tb címke alatt keressétek! Onnan letölthetők!

Friss topikok

  • zs58: 2020-ban kérik a 2004 évi adatokat, amit átvétellel igazoltak, hogy átvették. / flopyn. / De nincs... (2020.09.29. 07:42) Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lap
  • Viktor Puzsár: Szia! A sulinet oldalon karbantartás van ezért nem tudom elérni a tételeket. Lehetséges lenne más... (2015.06.10. 13:15) Művészettörténet
  • progresszív: Kedves Jégboszi! Köszönöm a segítséget! Gratulálok az egyetemhez.... Szívesen osztanám meg (amenn... (2013.11.04. 22:09) Tárgyfelvétel
  • Dzsuliaa: Szia! Nagyon jó ez a számfejtés ellenőrző, esetleg van belőle aktuális 2013-as is? Köszönöm! (2013.07.26. 11:58) Számfejtés ellenőrző táblázatocska
  • gy84: Szerintem ez a legszebb a blogon lévő rajzok közül :)Szépek a színei. (kephazuzen.blogspot.com) (2011.06.17. 13:53) Királyka

Címkék

EU tanulmányok II

2013.06.01. 20:50 :: jegboszi

Szintén az előző évi tanárnővel. Beadandó dolgozat, és a választott témából előadást kellett tartani.

Tematika helyett:

Témák:
Bevezetés. Geopolitikai alapfogalmak: Közép-Európa, Kelet-Európa, Kelet-Közép-Európa stb. Régiók: Skandinávia, Benelux, angolszászok, Balkán stb.
Monarchia. Belül- és kívül-lakók. Hit és hatalom.
Európa benépesedése: népek, államformák, nyelvek, kisebbségek
Az európaiság kialakulása, összetevői. Európaiság, európai identitás
Állam, nemzet
Kisebbségek,autonómia törekvések
Demokrácia
Diktatúra
Demagógia
Centralizáció vs. decentralizáció
Konzervativizmus, liberalizmus, szocializmus
Az európai integráció korai képviselői: Coudenhove és Briand; Sully terve Európa újjárendezésére
Az európai országok egymáshoz való viszonya, szövetségi rendszerek.
Integráció 1-1 ország szemszögéből (1-1 ország/fő)
Európa jelenlegi problémái. Lehetséges témák: euró-válság, öregedő Európa
A felnőttképzés rendszere 1-1 európai országban

A Tanárnő követelménye:

- Kérem, hogy ne folyószöveg legyen a diákon, hanem vázlat
- A 12-es betűt a hátul ülők biztosan nem fogják tudni elolvasni, még a 18-as is határeset
- A szerkesztésről összességében: nézze végig mindenki a diáit teljes képernyőn, és próbálja meg a közönség szemével olvasni.
- Tegyünk különbséget a forrás és a szakirodalom között (ez az előadásnál még nem olyan vészes, de a dolgozatban mindenképpen). Ha szükséges ezt tisztázni, az első alkalommal beszéljünk róla.
- Minden előadás első diáján szerepeljen a fő cím, az alcímek és az előadók neve
- Több esetben hiányoltam a mai Európához kapcsolódást, az előadásba belevitt saját munkát és továbbgondolást, összefüggések keresését (nem tudományos kutatást várnék, de azért ne egyetlen lexikonból másoljuk ki a száraz adatokat, amelyeket hallva a közönség hamar el fog aludni - ráadásul egy ilyet dolgozat formájában még biztosabb, hogy visszaküldök a feladónak)
- Az előzőhöz kapcsolódva: ha már másolunk, tüntessük fel a forrást (ezt már mondtam párszor, és nem leszek rest az értékelésben is érvényt szerezni eme kritériumnak)
Én ellenőrzésre kértem el a diákat, de kérem, hogy mindenki maga hozza el az órára és töltse fel a számítógépre. (Érdemes emailben is elmenteni, ill. pendrive-on is hozni, hogy biztosan meglegyen.)
 

Szólj hozzá!

Címkék: ELTE

A bejegyzés trackback címe:

https://jegboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr655339439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása