HTML

Jégboszi

"Levél vagyok a szélben. Figyeld, hogy szárnyalok." ********************************************************************* A TB-s tételeket a tb címke alatt keressétek! Onnan letölthetők!

Friss topikok

  • zs58: 2020-ban kérik a 2004 évi adatokat, amit átvétellel igazoltak, hogy átvették. / flopyn. / De nincs... (2020.09.29. 07:42) Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lap
  • Viktor Puzsár: Szia! A sulinet oldalon karbantartás van ezért nem tudom elérni a tételeket. Lehetséges lenne más... (2015.06.10. 13:15) Művészettörténet
  • progresszív: Kedves Jégboszi! Köszönöm a segítséget! Gratulálok az egyetemhez.... Szívesen osztanám meg (amenn... (2013.11.04. 22:09) Tárgyfelvétel
  • Dzsuliaa: Szia! Nagyon jó ez a számfejtés ellenőrző, esetleg van belőle aktuális 2013-as is? Köszönöm! (2013.07.26. 11:58) Számfejtés ellenőrző táblázatocska
  • gy84: Szerintem ez a legszebb a blogon lévő rajzok közül :)Szépek a színei. (kephazuzen.blogspot.com) (2011.06.17. 13:53) Királyka

Címkék

Pályázatírás (ANDB-900L:15)

2013.12.17. 07:29 :: jegboszi

Tematika

A kurzus célja: hogy a hallgatók

  • megismerjék a projektek főbb elemeit, a projekttervezés folyamatát, s képessé váljanak kisebb szakmai projektek tervezésére,
  • megismerjék a forrásteremtés különböző lehetőségeit, a pályázatokat mint lehetséges forrásteremtő lehetőséget (annak előnyeit és hátrányait), megismerjék a legfontosabb hazai pályázatokat, pályázatfigyelő portálokat. Képessé váljanak a pályázati kiírás és az űrlap értelmezésére, s szakmai projektjük pályázattá formálására,
  • megtapasztalják a csapatmunka jelentőségét a projektmunka és a pályázatírás során.

 Tanulás eredmények, kompetenciák: A kurzus elvégzése után a hallgatók képesek lesznek

  • projektekben gondolkodni,
  • egy adott társadalmi környezet problémáinak, jellegzetességeinek megfogalmazása után releváns célt kitűzni, egy kisebb projektet megtervezni,
  • a projekttervet pályázatokká formálni, a pályázatot projekttervként értelmezni.

 A kurzus tartalmai, témakörei:

  • A projekt fogalma. SMART célok.
  • A projekt alapja: egy adott társadalmi környezet: a probléma, szükséglet, igény meghatározása – ehhez cél kitűzése. A projektet meghatározza továbbá: a szervezet küldetése és tevékenysége, valamint a projektfelelős személyes motivációja. Az „érdekelt felek” meghatározása.
  • A projekt eredménye – értékelése: indikátorok.
  • A projekt szakmai tartalma, a tevékenységek, ezek ütemezése.
  • A tartalomhoz erőforrások rendelése. Pénzügyi tervezés
  • Forrásteremtés. Pályázatok pro és kontra.
  • A Magyarországon elérhető pályázatok rendszere. Pályázatfigyelés.
  • Pályázatírás a gyakorlatban.
  • Ami a pályázat beadása után következik.

 

Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek

A kurzus során a hallgatók rendelkezésére áll egy közös csoportfelület (zárt facebook csoport), mely a kurzus tananyagának elektronikus irodalmát, segédanyagait is tartalmazza. Mindez nem csak a tananyag elsajátítását, hanem a hallgatók közötti tudásmegosztást és a csoportmunkát is elősegíti. A kurzus során ugyanis a hallgatók csoportosan terveznek meg egy kisebb szakmai projektet, melyet aztán pályázattá formálnak. Az órákon a legfontosabb tartalmakat emeljük ki, valamint a projekttervezéshez, pályázatíráshoz használható módszereket gyakoroljuk. Az oktatói előadások és magyarázatok mellett a hallgatói aktivitást és tudásmegosztást elősegítő módszerek kerülnek előtérbe.

 Értékelés       

A kurzus érdemjegyét a csoportosan elkészített szakmai pályázat értékelése adja – a csoport minden tagja azonos érdemjegyet kap. A pályázatokat (a közös felületre feltöltött űrlapon) november 24. 23:59-ig a gyenes.zsuzsa@ppk.elte.hu címre kell beküldeni. A pályázat megírását a projektterv elkészítése előzi meg (a közös felületre feltöltött vázlat alapján). Ha a csoport a projekttervét október 27-ig elküldi, legkésőbb a novemberi konzultáción visszajelzést kap róla – ezzel támogatva a sikeres pályázat elkészítését.

A kurzus sikeres teljesítéséhez szükség van

  • a pályázat határidőre történő benyújtására;
  • az órákon való részvételre: legfeljebb a tanórák egyharmadáról történő hiányzás a megengedett, ami azt jelenti, hogy a két kontaktóra valamelyikén (legalább részben) jelen kell lenni.
  • Ezen kívül minden projektcsoportnak készítenie kell a munkájára vonatkozóan egy Gantt-diagramot, amiből kiderül, a csoport mely tagja a projekttervezés – pályázatírás mely feladatának a felelőse volt, s minden csoporttagnak készítenie kell egy legalább 1500 karakteres írást arról, hogy ő mivel tudott hozzájárulni a közös munkához, s mit tanult belőle. (Sem a Gantt-diagram, sem az egyéni fogalmazások nem számítanak bele az érdemjegybe, de hiányuk esetén érdemjegy nem adható.)

 Kötelező olvasmány/ok

Perneczky László (szerk.): Projektfejlesztés és pályázatírás. é.n.

http://tff.hu/images/tff_dokumentumtar/Projektfejlesztes_es_palyazatiras.pdf

 Ajánlott olvasmány/ok

Verzuh, Eric: Projektmenedzsment. HVG Kiadó Rt., Budapest, 2006.

 Ajánlott honlapok:

pafi.hu Pályázatfigyelő www.pafi.hu

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: ELTE

A bejegyzés trackback címe:

https://jegboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr155696030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása