HTML

Jégboszi

"Levél vagyok a szélben. Figyeld, hogy szárnyalok." ********************************************************************* A TB-s tételeket a tb címke alatt keressétek! Onnan letölthetők!

Friss topikok

  • zs58: 2020-ban kérik a 2004 évi adatokat, amit átvétellel igazoltak, hogy átvették. / flopyn. / De nincs... (2020.09.29. 07:42) Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lap
  • Viktor Puzsár: Szia! A sulinet oldalon karbantartás van ezért nem tudom elérni a tételeket. Lehetséges lenne más... (2015.06.10. 13:15) Művészettörténet
  • progresszív: Kedves Jégboszi! Köszönöm a segítséget! Gratulálok az egyetemhez.... Szívesen osztanám meg (amenn... (2013.11.04. 22:09) Tárgyfelvétel
  • Dzsuliaa: Szia! Nagyon jó ez a számfejtés ellenőrző, esetleg van belőle aktuális 2013-as is? Köszönöm! (2013.07.26. 11:58) Számfejtés ellenőrző táblázatocska
  • gy84: Szerintem ez a legszebb a blogon lévő rajzok közül :)Szépek a színei. (kephazuzen.blogspot.com) (2011.06.17. 13:53) Királyka

Címkék

Felnőttképzés és emberi erőforrás fejlesztés 1. (ANDB-781L)

2013.12.31. 22:06 :: jegboszi

A kurzus célja:

A hallgatók ismerkedjenek meg az emberi erőforrás fogalmával, az emberi erőforrásokat termelő folyamatokkal, valamint a humán erőforrások felhasználásával. Ismerjék fel a népesség iskolázottsága és innovatív képessége közötti összefüggést, a tudás alapú társadalom jelentőségét. Legyenek járatosak az emberi erőforrások fejlesztésének lehetőségeiben, valamint ismerjék a felnőttképzés e folyamatban betöltött szerepét.


Tanulás eredmények, kompetenciák:

A hallgató legyen képes:  

  • fogalmi gondolkodásra,

  • önművelésre: a munkáját segítő szakirodalom folyamatos követésére,

  • önálló ismeretszerzésre,

  • személyes tapasztalatainak tudományos keretekbe integrálására.



A kurzus tartalma, témakörei:

  • Emberi erőforrások fogalma

  • Emberi erőforrások eredeti felhalmozása

  • Az oktatás, mint képességtermelés - gazdaság, mint képesség-felhasználás

  • Népesség iskolázottsága és innovációs képessége

  • A tanítási - tanulási folyamat kimeneti eredménye, az iskolai tudás

  • A tanítási - tanulási folyamat bemeneti tényezői

  • Bemeneti tényezők átalakítása kimeneti eredményekké (pedagógiai folyamatok)

  • Előzetes tudás elismerésének és beszámításának lehetőségei az oktatásban


Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek: előadás


Értékelés:

Írásbeli kollokvium.


Ajánlott olvasmány/ok:

  • Gáspár László: Bevezetés az emberi erőforrások elméletébe. Janus Pannonius Tudományegyetem, Pécs. 2000.

  • László Gyula: Emberi erőforrás gazdálkodás és munkaerőpiac. Janus Pannonius Egyetemi Kiadó, Pécs 1997.

  • Halász Gábor – Golnhofer Erzsébet – Tóth Béla: Oktatási rendszer és iskolaszervezet. Okker.

  • T.Kiss Tamás: A tudásalapú társadalom – Eszmény és valóság. (előadás) www.jgytf.u-szeged.hu/.../wp/.../A_tudasalapu_tarsadalom.doc

  • Csapó Benő: Az iskolai tudás. Osiris Kiadó. 2002. (Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár)

  • Szárny és Teher. A Bölcsek Tanácsa által készített a magyar oktatás helyzetét elemző háttéranyag. http://mek.niif.hu/07900/07999/pdf/index.html

  • Derényi András – Tóth Éva: Validáció. A hozott tudás elismerése a felsőoktatásban. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 2011.



Szólj hozzá!

Címkék: ELTE

A bejegyzés trackback címe:

https://jegboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr735719394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása