HTML

Jégboszi

"Levél vagyok a szélben. Figyeld, hogy szárnyalok." ********************************************************************* A TB-s tételeket a tb címke alatt keressétek! Onnan letölthetők!

Friss topikok

  • zs58: 2020-ban kérik a 2004 évi adatokat, amit átvétellel igazoltak, hogy átvették. / flopyn. / De nincs... (2020.09.29. 07:42) Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lap
  • Viktor Puzsár: Szia! A sulinet oldalon karbantartás van ezért nem tudom elérni a tételeket. Lehetséges lenne más... (2015.06.10. 13:15) Művészettörténet
  • progresszív: Kedves Jégboszi! Köszönöm a segítséget! Gratulálok az egyetemhez.... Szívesen osztanám meg (amenn... (2013.11.04. 22:09) Tárgyfelvétel
  • Dzsuliaa: Szia! Nagyon jó ez a számfejtés ellenőrző, esetleg van belőle aktuális 2013-as is? Köszönöm! (2013.07.26. 11:58) Számfejtés ellenőrző táblázatocska
  • gy84: Szerintem ez a legszebb a blogon lévő rajzok közül :)Szépek a színei. (kephazuzen.blogspot.com) (2011.06.17. 13:53) Királyka

Címkék

Felnőttképzési rendszerek, munkaerőpiaci képzés, módszerek és minőségbiztosítás 1.(ANDB-779L)

2013.12.31. 21:37 :: jegboszi

A kurzus célja: megismertetni a felnőttképzési rendszerek típusait, a kapcsolódó tevékenységek főbb jellemzőit, módszereit, a felnőttképzési munkavégzéshez szükséges kompetenciákat.

Kompetenciák:

  • képesek a felnőttképzés rendszere és módszertana területén ismereteik és a felnőttképzés területén szerzett tapasztalataik rendszerezett megértésére, képesek új információk gyűjtésére, a felnőttképzés területén felmerülő új problémák, kritikus feldolgozására;

  • a megszerzett tudás alkalmazásában és gyakorlati hasznosításában a felnőttképzések területén megfelelő kreativitással és önállósággal rendelkeznek, alkalmasak az andragógia mélyebb összefüggésének megértéséhez szükséges információk forrásainak felkutatására, a társtudományok eredményeinek értelmezésére és felhasználására, minőségbiztosítás kérdések megoldására.

  • rendszerszerűen és kreatívan foglalkozzanak az andragógia új és összetett témaköreivel (pl. a tudás alapú társadalom és az élethosszig tartó tanulás kapcsolata, a munkaerőpiac és a képzés egymásra hatása), önálló véleményt, szükség esetén kritikát fogalmazzanak meg, döntéseket hozzanak, következtetéseiket és döntéseiket szakmai és nem szakmai közönségnek be tudják mutatni;

  • magatartásuk terén rendelkeznek előítéletmentességgel, empátiával, toleranciával, rugalmassággal, objektivitással.


Ismeretanyag-tartalom:

Bevezetés a felnőttképzési rendszerek tanulmányozásához.

A felnőttnevelés, felnőttoktatás, felnőttképzés fogalma, helye a kultúraközvetítés rendszerében. Felnőttképzés az élethosszig tartó tanulás korában: formális, non formális és informális tanulási csatornák. A felnőttképzési rendszerek típusai, jellemzői. A tudástársadalom, a tudásmunkás, a tudásmenedzsment fogalma és kihívásai. A felnőttképzés társadalmi funkciói: pótló, munkaerőpiacra felkészítő, át és továbbképző, demokráciára, környezettudatosságra és egészségre nevelő funkciók.

A felnőttképzési rendszerek átalakulása a rendszerváltás után. A felnőttképzés redukcionalizmusa: középpontban a foglalkoztatáspolitika. A magyar szakképzési rendszer és a szakmaszerkezet (OKJ) változásai, felnőttképzési vonatkozásai.

A felnőttképzés kiemelt célcsoportjai 1. A hátrányos helyzetű csoportok segítésének felnőttképzési kérdései. (Alacsony végzettségűek, cigányok, megváltozott munkaképességűek, fogyatékosok; bevándorlók és menekültek.)  A felnőttképzés kiemelt célcsoportjai 2. Felsőoktatás – felnőttoktatás. A felsőoktatás szerepe, felelőssége a tudástársadalom kialakításában.

A felnőttképzés módszertani kérdései: bevezetés az előadóközpontú, a résztvevőközpontú módszerek és az önirányított tanulás világába. Oktatásszervezési kérdések



Követelmények: a félév végén írott zárthelyi dolgozat

Sikertelen teljesítés esetén a javítás módja, határideje: pótzárthelyi a szorgalmi időszakot követő héten.


Kötelező irodalom: a Moodle felületén található  órai anyagok ppt-i és elektronikus szemelvények, valamint az alábbi tankönyvek megfelelő szemelvényei.

  • Kraiciné Szokoly Mária: Felnőttképzési módszertár Új Mandátum K. 2004. Bp.

  • Kraiciné Szokoly Mária: Pedagógus-andragógus szerepek és kompetenciák az ezredfordulón

  • ELTE Eötvös Kiadó Bp. 2006. 9-61.

  • Kraiciné Szokoly Mária, Csoma Gyula: bevezetés az andragógia elméletébe és módszertárába. ELTE  Bp. 2012.

  • Henczi Lajos: Felnőttoktató Nemzeti tankönyvkiadó 2009.

Ajánlott irodalom:

Bevezetés a felnőttképzési rendszerek tanulmányozásához.

A felnőttnevelés, felnőttoktatás, felnőttképzés fogalma, helye a kultúraközvetítés rendszerében. Felnőttképzés az élethosszig tartó tanulás korában: formális, non formális és informális tanulási csatornák.

  • Dokumentumok: Memorandum on lifelong learning, Magyar Nemzeti LLL stratégia, Európai Képesítési Keretrendszer, EUROPASS csomag. A 7. Nevelésügyi Kongresszus felnőttképzésre vonatkozó szemelvényei, Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért 2008, Szárny és teher 2009. – felnőttképzési és szakképzési vonatkozásai.

  • Az oktatás közügy A VII. Nevelésügyi Kongresszus zárókötetének felnőttképzési szemelvényei 20-86., 96, 214, 547-621 p.

  • Szabó Katalin: Tanulás a munkahelyeken és a munkahelyekért Educatio 2008 nyár 218-232 p.

  • Tót Éva: tanulási környezetek. Educatio 2008 nyár 183-193 p.

  • Kerekasztal beszélgetés az informális tanulás fogalmáról. (Csányi Vilmos, Z. Karvalics László, Kamarás István). Educatio 2008/2 283-300 p.

A felnőttképzési rendszerek átalakulása a rendszerváltás után. A felnőttképzés redukcionalizmusa: középpontban a foglalkoztatáspolitika. A magyar szakképzési rendszer és a szakmaszerkezet (OKJ) változásai,.

Benedek András: Változó szakképzés OKKER Bp. 2003.

Vámosi Tamás:

A felnőttképzés kiemelt célcsoportjai 1. A hátrányos helyzetű csoportok segítésének felnőttképzési kérdései. Munkaerőpiaci képzések. Kik azok a tudásmunkások. Tudástársadalom – tudásmenedzsment. A felsőoktatás szerepe, felelőssége a tudástársadalom kialakításában.

  • Fodor Péter: A tudásmenedzsment aktuális kérdései. Tudásmenedzsment IX/2. 65-76 p.

  • Harangi L.: A knowlwdge workerek komplementer kompetenciái. Tudásmenedzsment IX/2. 21-31.

  • Kraiciné Szokoly Mária és tsai: Felnőttképzési kísérlet a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatásáért PTE FEEF Pécs 2006.

  • Henczi Lajos (szerk.): Szak- és felnőttképzés-szervezés gyakorlata, Raabe Kiadó, Bp., 2007.

Szólj hozzá!

Címkék: ELTE

A bejegyzés trackback címe:

https://jegboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr105719376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása