HTML

Jégboszi

"Levél vagyok a szélben. Figyeld, hogy szárnyalok." ********************************************************************* A TB-s tételeket a tb címke alatt keressétek! Onnan letölthetők!

Friss topikok

  • zs58: 2020-ban kérik a 2004 évi adatokat, amit átvétellel igazoltak, hogy átvették. / flopyn. / De nincs... (2020.09.29. 07:42) Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lap
  • Viktor Puzsár: Szia! A sulinet oldalon karbantartás van ezért nem tudom elérni a tételeket. Lehetséges lenne más... (2015.06.10. 13:15) Művészettörténet
  • progresszív: Kedves Jégboszi! Köszönöm a segítséget! Gratulálok az egyetemhez.... Szívesen osztanám meg (amenn... (2013.11.04. 22:09) Tárgyfelvétel
  • Dzsuliaa: Szia! Nagyon jó ez a számfejtés ellenőrző, esetleg van belőle aktuális 2013-as is? Köszönöm! (2013.07.26. 11:58) Számfejtés ellenőrző táblázatocska
  • gy84: Szerintem ez a legszebb a blogon lévő rajzok közül :)Szépek a színei. (kephazuzen.blogspot.com) (2011.06.17. 13:53) Királyka

Címkék

Speciális szükségletek az andragógiában (ANDB-900L:4)

2013.12.31. 22:10 :: jegboszi

A kurzus célja, tanulás eredmények, kompetenciák

  1. Szociális kompetenciák fejlesztése, kiemelten az empátiára, szenzibilitásra, és felelősségvállalásra, melyek széles körben hasznosíthatóak a későbbi pálya során.

  2. Az interdiszciplináris, holisztikus tudományos látásmód fejlesztése.

  3. Az andragógia és gyógypedagógia főbb kapcsolódási pontjainak feltárása, hazai és nemzetközi eredmények megismerése.

  4. Az andragógia területéhez és a választott szakirányhoz kapcsolódó ismeretrendszer, a személyiségfejlődés törvényszerűségeinek - különös tekintettel a felnőttkorra – bővítése.

  5. Az emberi viselkedés differenciált észlelésére és befolyásolására történő érzékenyítés.

  6. A kulturális, művészi és tudományos értékek közvetítésének hatásmechanizmusainak, szervezeti formáinak ismerete.


Értékelés

Egy választott témában történő 25-30 perces előadás megtartása prezi.com, vagy Power Point bemutatóval.

A választott témának a 7-10. előadás témáiból megválasztottnak kell lennie.

Az intézménylátogatáson történő megjelenés a teljesítés feltétele.

Részvétel az órák minimum 70%-án.


Tematika

  1. Bevezetés – a gyógypedagógia tárgya, területei, kapcsolódás az andragógiával. A területek vázlatos áttekintése, a követelmények megtárgyalása.

Gordosné Szabó Anna (2011): Bevezető általános gyógypedagógiai ismeretek. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Zrinszky László (2002): Neveléselmélet. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.


  1. Bevezetés – A gyógypedagógia területeinek áttekintése I. A logopédia területének megismerése. A tanulásban akadályozottság megismerése. A szomatopedagógia, a mozgássérültek pedagógiája.

Balogh Margit (szerk.) (2008): Összehasonlító konduktív pedagógia. MPANNI, Budapest.

Meixner Ildikó (2004): A beszédnevelés és a beszédfejlesztés kézikönyve : a Meixner-féle beszédfejlesztés módszertana. Meixner Alapítvány, Budapest.

Szabó Ákosné (szerk.) (2008): Tanulmányok a tanulásban akadályozottak pedagógiája és határtudományai köréből : [inkluzív nevelés]. Educatio, Budapest.

  1. Bevezetés – A gyógypedagógia területeinek áttekintése II. Az értelmi fogyatékosság területének megismerése. Az autizmus.

Lányiné Engelmayer Ágnes (1996): A súlyosan és halmozott fogyatékossággal élő gyermekek fejlesztése, a képzési kötelezettség teljesítése. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Theo Peeters (2007): Autizmus : az elmélettől a gyakorlatig. Kapocs Kiadó, Pécs.


  1. Bevezetés – A gyógypedagógia területeinek áttekintése III. A szurdopedagógia, a hallássérültek pedagógiájának áttekintése. A tiflopedagógia, a látássérültek pedagógiája.

Hoffmann Judit, Mezeiné Isépy Mária (2006): Gyógypedagógiai alapismeretek. Comenius, Pécs.


  1. A pszichopedagógia területének áttekintése. Az andragógia lehetőségei a hátrányos helyzetű, magatartászavaros fiatalok esetében.

Bánfalvy Csaba (1995): Gyógypedagógiai szociológia. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest.

Durkó Mátyás (1999): Andragógia : a felnőttnevelés és közművelődés új útjai. Magyar Művelődési Intézet, Budapest.

Petróczi Erzsébet (szerk.) (2006): Mentális és pszichés problémák XXI. századi megoldásmódjai: bátorító nevelés, gyógypedagógia, gyermekvédelem, iskolai szociális munka, pszichoterápia. Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged.


  1. Gyermekvédelem, utógondozás

Veczkó József (2007): Gyermekvédelem pszichológiai és pedagógiai nézőpontból : társadalmi, család- és gyermekérdekek. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Dr. Veczkó József (2002): Gyermek- és ifjúságvédelem – Család- és gyermekérdekek. APC-Stúdió, Gyula.


  1. Hátrányos helyzet és andragógia, kiemelten a kulturális-, társadalmi- és szimbolikus tőke hiányainak kompenzálása

Bourdieu, P. (1978): A társadalmi egyenlőtlenségek újratermelődése. Gondolat Kiadó, Budapest.

Ferge Zsuzsa (2005) Ellenálló egyenlőtlenségek. Esély. 17. 4. sz. 3-41.


  1. Az andragógia felnőttnevelő funkciói, elhelyezkedési lehetőségek a hátrányos helyzetű csoportokban, részletesen tárgyalva a gyermekotthonban felnőttek kilátásait

Bajusz Klára, Németh Balázs (szerk.) (2011): Felnőttoktatási felfogások a 20. században : andragógiai szöveggyűjtemény. Publikon, Pécs.

Zrinszky László (szerk.) (2010): Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Gondolat Kiadó, Budapest.


  1. Potenciális korrekciós lehetőségek (művészetterápiák, zeneterápia)

Gertrud Orff (1994): Orff zeneterápiájának alapfogalmai - definíciók és példák. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest.

Varvasovszkyné Velsz Dóra (1998): Zeneterápia és gyógypedagógia súlyosan és halmozottan sérültek intézményeiben. A szerző magánkiadása, Debrecen


  1. Intézményrendszer, nemzetközi kitekintés

Arató Domonkos, Csizmadia Sándor és Szabó Enikő (2002): Nevelőotthon-típusok összehasonlító vizsgálata. Család, gyermek, ifjúság. 11. 3. sz. 17-25.

Kozlowska, K. és Hanney, L. (2001) An Art Therapy Group for Children Traumatized by Parental Violence and Separation. Clin Child Psychol Psychiatry.  2001. 6. sz. 49-78.  


  1. Intézménylátogatás

TEGYESZ Utógondozó Otthona

Budapest Főváros Utógondozó Otthona


  1. Az intézménylátogatás konzekvenciáinak közösen történő levonása, a látottak megbeszélése.



Szólj hozzá!

Címkék: ELTE

A bejegyzés trackback címe:

https://jegboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr15719400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása